سوال:خداوند متعال با آن که خلقت را تنها به خودش نسبت می دهد،زیرا می فرماید:«قل الله یبدوا الخلق ثم یعیده فانی توفکون»

«بگو:تنها خداآفرینش راایجاد کرده ،سپس باز می گرداند،بااین حال چرا از حق روی گردان می شوید؛»

ولی از زبان  حضرت مسیح نقل می کند که گفت:«انی أخلق لکم من الطین کهیءة الطیر فأنفخ فیه فیکون طیرا بإذن الله و أبری الاکمه و الابرص و احی الموتی بإذن الله وأنبءکم بما تاکلون وما تدخرون فی بیوتکم إن فی ذلک لایة لکم إن کنتم مؤمنین»

«من ازگل،چیزی به شکل پرنده می سازم.پس درآن می دمم و به فرمان خدا،پرنده ای می گردد.وبه اذن خدا،کور مادر زاد ومبتلایان به برص(پیسی)را بهبود می بخشم،ومردگان را به اذن خدا زنده می کنم،واز آنچه می خورید ودر خانه های خود ذخیره می کنید،به شماخبر می دهم.مسلما در این ها ،نشانه هایی برای شماست،اگر ایمان داشته باشید»

پاسخ:خداوند متعال درصدر آیه دوم ازقول حضرت مسیح چنین نقل می کند که خطاب به قومش گفت:«إنی قد جءتکم بآیة من ربکم»یعنی من به طور حتم نشانه ای از جانب پروردگارتان می آورم....

این جمله و این تعبیر«باذن الله»دلیل برآن است که حضرت مسیح جنبه الوهیت نداشته وتنها رسول خداوند است و از آن جهت که امر رایج درآن زمان گسترش طب و طبابت بوده است،لذا به تناسب وضع موجود،معجزه آن حضرت نیز امر خارق العاده ای بود که با آن وضع تناسب داشته است